Bangkok, here I am!

Na een reis van 12 uur ben ik redelijk uitgeput in Bangkok aangekomen. Thai Airways is echt een goede maatschappij om mee te vliegen, maar Economy Class is echt economy. Tot München was het geen probleem en had ik een hele rij stoelen tot mijn beschikking. Joepie. Maar in München moest ik overstappen en toen was het Bingo. Kwam ik naast zo dikke bier en bratwurst Duitser te zitten. Ja, dan is het gedaan met de ruimte en dan duurt zo'n vlucht extra lang. Gelukkig was de service prima en heb ik heerlijk gegeten onderweg. Mijn buurman overigens ook, burp. Verder heb ik slapen afgewisseld met een lekkere film. Niet helemaal optimaal, maar who cares? Het vliegtuig heeft mij gebracht waar ik wilde zijn! Bangkok.

De volgende stap was het vinden van mijn hotel in Bangkok. Dat was op zich al een bevalling (leuke woordspeling hè Claire). Zo moest ik op de luchthaven wel weer even wennen aan de temperatuur. Het was zo'n 35 graden en dat is wel even schrikken na zo'n gekoeld vliegtuig. Ook de drukte op straat was ongelofelijk. Wat een chaos, al die auto's, scooters, tuk-tuks. Ze staan grotendeels stil, maar laten die motor lekker lopen. Wat een stank. Ik begrijp wel waarom ze allemaal met mondkapjes op rijden. Ik wilde eerst met de bus, maar zag dat echt niet zitten. Dus dit keer maar een taxi, maar of het echt uitmaakte? Ik deed er gewoon bijna twee uur over om bij mijn hotel te komen. Ik heb een heerlijk hotel met een zwembad vlakbij het centrum. Het eerste dat ik na het inchecken heb gedaan, is een verfrissende duik in het koele water nemen. Daar knap ik altijd van op. Hierna ben ik richting de backpackers road, Khao San road, gelopen. Khao San road is niets veranderd in al die jaren. Het is er nog steeds super toeristisch en dus heel erg druk. Locals zie je er eigenlijk niet, behalve bij de diverse kramen en winkels. Maar er hangt wel een lekker sfeertje en daar houd ik wel van. In een klein knus uitziend tentje heb ik de heerlijkste noodle soup gegeten en voelde mij helemaal ontspannen. Daarna heb ik nog even rondgelopen. Ik moet zeggen, ik voel mij hier helemaal op mijn gemak en ook veilig. Iets dat ik in Nederland niet vaak had als ik 's avonds over straat liep. Raar hè?

Die eerste nacht in het hotel verliep wat onrustig. Ik dacht dat ik mijn ritme snel kon aanpassen, maar dat viel een beetje tegen. Ik was dan ook vroeg wakker en zat als eerste aan het ontbijt

Cool
En zo had ik mooi de tijd om mijn blog bij te werken voordat ik op pad ga! Wat ik ga doen weet ik nog niet. Misschien naar het Paleis of ik ga gewoon rondrijden en varen en al het moois in mij opnemen.


Dag dag!
PS missen jullie mij al?

Reacties

Reacties

Roos

Ben je een beetje bijgekomen in het zwembad? Het klinkt allemaal vreselijk vermoeiend, ik word al moe als ik het lees. Maar die noedelsoep klinkt wel goed. Daar waren we in China ook zo verslingerd aan, weet je nog? Ook goed tegen buikpijn. Moet het ook maar weer eens maken. Hier weinig nieuws. Poekie heeft nu al de nieuwe bank gesloopt, Richard is op zolder aan het klussen en mijn moeder roept alleen maar 'Guttegut die Lynn toch wat vreselijk onverantwoord zou jij nooit doen' etcetera. Afijn, niks nieuws.
Ik ben benieuwd wat je plannen zijn. mail gauw weer!
liefs, Roos

Marie-Louise

Dag lieverd, ik ben blij dat je veilig bent aangekomen. Veel plezier en pas goed op jezelf. Je hoort zo vaak van die enge verhalen!
Liefs,
mamsie

Claire

Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Je bent toch wel af en toe opgestaan in het vliegtuig, ondanks je buurman? Pas op voor trombose hoor. En ach, een paar uurtjes zoeken naar een hotel, ik wou dat een bevalling zo makkelijk was! Bij Babette heb ik 36 uur liggen afzien bij 34 graden en toen stond er echt geen zwembad voor me klaar. Maar het is wel een mooie ervaring, dat moet je meegemaakt hebben. En die derde komt er nog wel! Hier alles goed met de ukkies, we gaan straks een zandbak kopen. Als je nog een tijdje in Bankok blijft moet je eens zo'n Thaise kookcursus doen. Veel lekkerder dan noodle soup en je steekt er nog wat van op ook. Veel plezier daar!

Suus

Hey Lynn! Hoe gaat het daar aan de andere kant van de wereld? Ik was een paar dagen off line en heb het allemaal weer gemist, het hele uitzwaaigebeuren op Schiphol. Geniet lekker van het baasloze leven en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! doei, Suus

Christine

Ha Lynn,

Dus je bent al weg? Ik had je nog graag een paar goeie tips gegeven. Nou ja, in ieder geval fijn dat je reis goed is verlopen.
Kijk, ik vind het best stoer van je dat je dit nu onderneemt, hoor. Maar kijk uit. Je hoort zulke bizarre verhalen. Dat vreemde eten en die 'behulpzame' mensen. En dan heb ik het nog niet over al die enge beesten. Heb je daar in je hotelkamer geen last van?
Ja sorry hoor, ik ben nu eenmaal meer van de camping in Nederland. Dat weet je. Dan weet je tenminste wat je kan verwachten.
Nou, hou je goed en ik ben benioeuwd naar je avonturen.
Groetjes, Christine

Roderik

Jij als eerste aan het ontbijt? Kan het bijna niet geloven. Maar ben blij dat je er bent.

Ro

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!