Genieten bij In Da Lodge in Ubud

Hallo allemaal,
Het is weer even geleden, maar jullie hoeven je echt niet ongerust te maken als ik een paar dagen even niets schrijf. Al die mailtjes pfft. Ik begrijp dat het allemaal goed bedoeld is, maar ik loop echt niet in 7 sloten tegelijk. En eenzaam ben ik echt niet, dat zal ik nog wel eens met de schrijver ervan opnemen!
Inmiddels ben ik weer terug in Seminyak. Ik heb het geweldig gehad bij Ronald en Anisha van In Da Lodge...Ik had hiervoor Indo Lodge geschreven, maar dat had ik dus even niet goed verstaan. In Da Lodge heeft verschillende villa's en John had de kleinste - groot genoeg voor een heel gezin - voor mij geregeld. Een geweldige accommodatie in een fantastische omgeving. Ubud heeft prachtige rijstvelden waar je eindeloos kunt wandelen en tot rust kuntkomen.
Ubud wordt ook wel het 'kunst centrum' van Bali genoemd. Misschien klopt dat ook wel, want er is heel veel te zien. Musea bijvoorbeeld en mooie gebouwen. Zo heb ik de Puri Saren Agung bezocht, het hoofdpaleis van de Sukawatis Dynasty, de heersende familie aan het eind van de 19e eeuw. Je kan hier gewoon op het binnenplein lopen en heel veel mooie oude foto's bekijken. En natuurlijk heb ik hier ook een tempel bezocht en wel de Koninklijke, Pura Saraswati. Werkelijk een prachtige tempel en opgedragen aan de godin van het leren, van educatie: Dewi Saraswati. Verder heb ik nog een aantal paleizen cq musea bezocht en het kan zeker wel gesteld worden, het is inderdaad het centrum van de kunst. Heel veel schilderijen en vooral veel houtsnijwerken zijn er in Ubud te bewonderen. Heel indrukwekkend allemaal.
Naast deze serieuze bezoeken aan paleizen en tempels ben ik ook in het zogenaamde Monkey forest geweest. Een gave jungle met een prachtige grot als het ware omarmd door een heilige bron. En natuurlijk wonen hier veel aapjes. Zo schattig en bijdehand met die banaantjes in hun pootjes. En boven op de heuvel van dit bos is een begraafplaats.. Hier zouden mensen begraven liggen die nog niet de juiste Ngaben ceremonie hebben gehad. Althans, dat hebben hun familieleden nog niet geregeld. Tot dit tijd moeten ze geloof ik, als ik het allemaal goed begrepen heb, daar blijven.
Enfin, een ideale omgeving waar veel te zien is. En dan 's avonds lekker in het gezelschap van de eigenaren nagenieten met een lekker koud biertje (st Miguel). Wat wil een mens nog meer.

Reacties

Reacties

Marie-Louise

Liefje,
Eindelijk laat je weer van je horen. Maar waarom reageer je niet op de mailtjes die we je hebben gestuurd? Is het teveel gevraagd om ons een teken van leven te geven vanuit dat apenland? Vandaag nog stond er in de krant dat er een toerist in de rimboe was overleden! Begrijp je hoe wij ons voelen? En zeker als we dan lezen over jouw escapades met die man. Stuur snel een mailtje om alles uit te leggen, ajb.
Mamsie

Christine

Uit het feit dat je nu weer in alle talen over die John zwijgt, maak ik maar op dat je je toch een beetje schaamt en dat het allemaal weinig voorstelde. Gelukkig ben je weer bij zinnen bent gekomen.
Nou, fijn, dat je je zo genoten hebt in die lodge of da lodge of wat dan ook. Hou je maar bij dat soort dingen en als je weer thuis bent, ga dan eens op zoek naar een degelijke vent.

Kus

Jet

apenland? zooo... de mensen hier die reageren op dit blog hebben echt veel vooroordelen en zijn volgens mij stik jaloers op jou. Wat een negativiteit zeg! Mag een mens geen lol hebben? Ik ken je niet en kom je blog toevallig tegen omdat ik binnenkort ook naar Indonesië ga. Vind dat je leuk schrijft en ik heb er veel aan. Op deze manier maak ik alvast een beetje kennis met Indonesië. Ik zou zeggen heel veel plezier nog daar en geniet van je vrijheid!

Groetjes Jet

Annelies

Ja Lynn, hoe zit dat nu met jou en die John? Aussie al weer vergeten of laat hij niets meer van zich horen?
@Jet, je moet het Lynn's moeder maar vergeven. Ze is zo bezorgd om haar dochter dat ze zich echt niet realiseert dat ze dit en plein public schrijft. Enne, je hebt wel gelijk hoor. Ik ben stikjaloers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!