Lopburi; oude bagger én apen

Ik heb weer diverse treinen mogen uitproberen. Te beginnen met het boemeltreintje. Cheap Cheap. Het kostte inderdaad amper iets, maar dan moet je het wel verdragen om een uur lang in een volgepakte rammeltrein naar Lopburi te zitten. @Suus: over Thaise luchtjes gesproken. Hier ging bijna van over mijn nek.
Gelukkig stonden alle ramen open en zat ik bij een ervan. Ik had wel een Thaise vrouw op schoot.
Ik wilde eigenlijk door met de nachttrein, maar die was al volgeboekt. Morgen dan maar. Dus ook een cheap hotel voor de nacht, off course. Als je het goed doet, doe je het goed. Aan het einde van de middag ging ik in de oude stad wat eten bij het Witte Huis
Cool
Een erg vriendelijke eigenaar die ook graag hoorde over mijn reis. Hij stelde ook voor om een paar bezoekjes te doen in de omgeving, zoals het Aids hospice en een klooster. Maar ik zag dat toch niet zo zitten en heb dit even aan mij voorbij laten gaan. Na het eten liep ik richting de ruïnes en zag toen waar Lopburi ook bekend om is: de apen. Tjee, het leken wel de duiven op de dam, wat een drukte. In de buurt van een khmer-style monument stikte het er gewoon van! Overal kwam je ze tegen. Super brutaal en helemaal niet bang. Hierna wandelde ik wat verder en merkte dat ik er eigenlijk geen toeristen in de buurt waren. Blijkbaar was dit bijzonder, want ik werd gevolgd door wat kinderen die eigenlijk, net als de apen, steeds wat dichterbij kwamen. Opeens stootte een meisje, misschien een jaar of 8, mij aan en zei 'Good morning'. Zo schattig en begreep ineens waarom jullie kids hebben of voor de klas staan. Tja, wat staat er voor mij in de sterren? Kids of gewoon die geweldige cariérre?
Frown

De volgende dag met de trein naar Phitsanulok waar ik 's middags aankwam. Bij de lokale VVV wat informatie gehaald om de rest van de dag zoveel mogelijk te zien. Ik heb alleen maar gelopen en gelopen. Tempels, bazaars etc. Vooral de nachtbazaar vond ik erg interessant, maar wat is het allemaal vermoeiend. Nu zit ik weer te wachten op de nachttrein naar Chiang Mai en dat duurt nog wel even. En dan voel je pas hoe moe je bent en hoe alleen....

Reacties

Reacties

suus

Een Thaise vrouw bij je op schoot? Wat gebeurt daar allemaal? En wat die kinderen betreft, zo schattig zijn ze niet altijd hoor. Gelukkig is Claire nog op vakantie en kan ze me niet tegenspreken.

Annelies

Dat is pas echt aapjes kijken;-) Tjemig, wat maak jij veel mee in een korte tijd. Wou dat ik jouw reis kon maken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!