Chiang Mai, eindelijk!

Het was een aardig treinreisje, maar ik ben ik Chiang Mai en heb er al weer wat tijd opzitten. De treinreis was op zich goed te doen, maar de stoelen mochten wat mij betreft wat groter gekund. Maar dat was het minst erge aan de rit. De kou die er in het rijtuig heerste, het leek wel een koelcel. Iedereen zat met vesten en truien aan. Belachelijk, op die manier wordt je wel ziek. Ik heb mij goed ingepakt, want een keelontsteking heb ik zo opgelopen

Tongue out
. Naar het toilet gaan in de trein is al geen hobby van mij, maar soms moet je en nu dus ook. Dat was geen pretje en zeker geen makkie. Natuurlijk een gat in de grond, maar hoe doe je dat netjes terwijl de trein alle kanten op beweegt? Ik heb mijn best gedaan zullen we maar zeggen
Wink

Jullie begrijpen dat ik die nacht geen oog heb dicht gedaan. Allereerst was de stoel daar niet comfortabel genoeg voor. Maar ten tweede waren er een paar Italiaanse backpackers aan boord en laat ik nou geen goede herinneringen aan de Italiaanse nachttrein hebben. Dus ogen open en dat werd beloond. Wat een prachtige zonsopgang. Wat was dat een overweldigend gezicht. Het is hier zo mooi groen, zo wulps. Daar komt de zon nog mooier in uit. En wat een mooi einde van de treinreis.

Ik ben zo snel mogelijk naar een lekker hotelletje gegaan en heb mijn spullen gedumpt, uitgebreid ontbeten en toen alvast de stad in gedoken. Chiang Mai is echt stukken beter dan Bangkok. Iedereen hier is een stuk relaxeter en ze vallen je gewoon minder lastig. Alleen dat laatste is al een groot voordeel voor een dame alleen. En wat mij ook opgevallen is, het is een stuk goedkoper. Na een goede nachtrust heb ik bij het busstation een persoonlijke taxi geregeld. Ideaal. Deze goede man bracht mij naar alle mooie tempels in de stad en dat zijn er nogal wat! Onderweg kwamen we ook nog een optocht tegen voor een viering in een tempel, dus dat was wel apart om mee te maken. Ook stonden er bij deze vriendelijke man ook wat commerciële zaken op het programma, hoe kan het ook anders. En daardoor belandde ik in een paraplu/parasolfabriek, wat op zich wel interessant was om te zien. Die meiden draaien - leuke woordspeling in dit geval - hun hand er niet voor om om een parasol mooi te beschilderen. Terwijl de parasol draait schilderen zij er prachtige figuren op. Mooi, maar niet mijn ding. Jammer chauffeurtje. Geen provisie;-)

De dag erna besloot ik mee te gaan voor een boottocht. Ik had hierover gelezen in mijn reisbijbel en was zeer nieuwsgierig naar deze zogenaamde Scorpion Tale Boats. Daar aangekomen was er niemand, behalve de eigenaar. En toch gingen we op pad, wat ik natuurlijk wel heel leuk vond. Een soort VIP-behandeling zou je het kunnen noemen. Chiang Mai heeft interessante stadsmuren, dus het was leuk om op deze manier de stad te bekijken. En mijn gids vertelde natuurlijk naar hartenlust over zijn stad. De trots droop er - terecht - vanaf.

's Avonds ben ik Chiang Mai in gedoken. Eerst ergens een klein hapje gegeten om daarna nog ergens wat te drinken. Maar dat verliep minder dan ik had gehoopt. Of ik zat in de verkeerde tent of het is hier gewoon zo, maar ik werd op een gegeven moment omringd door allemaal ladyboys. Mijn lange blonde lokken doen het goed hier en dat wilde ze even voelen. Ook de donshaartjes op mijn armen vielen in de smaak. In het begin maakte het mij niet uit, maar op een bepaald moment werd het mij te gek. Zaten ze maar aan mij te frunniken. Ik kreeg er de kriebels van. Dat was een goed moment om weg te gaan.

Dit is overigens weer even een laatste update, want morgenochtend ga ik mee voor een drie-daagse jungletocht. And as far as I know hebben ze daar geen computers met internet. Of misschien wel? je weet het maar nooit.

Reacties

Reacties

Roos

Dat klinkt allemaal weer heerlijk Lynn, behalve die Italiaantjes;-)Het is hier op kantoor wat drukte betreft ook een Chiang Mai na Bangkok. Of erger nog: uitgestorven. Vooral op vrijdagmiddag schrik je je rot als de telefoon een keer gaat. Was het Richard, of we nog kattenvoer hadden. Je krijgt trouwens de groeten van mijn kamergenote Janine. Ze wil in het najaar naar Thailand, dus ze volgt nu ook jouw blog. Veel plezier op de jungletocht!

marco

Hee VIP, gewoon van je afslaan als ze je betasten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!