Tropische verrassing Phi Phi island

Sorry, sorry. Het is natuurlijk niet netjes dat ik een week niets van mij heb laten horen, maar het gaat echt goed met me. Ja, ik heb een dipje gehad en ik heb ook echt overwogen om terug naar Nederland te komen. Zeker nu Roos zich zo rot voelt door haar zwangerschap vind ik soms dat ik niet zo egoïstisch moet zijn. Gelukkig is deze fase weer voorbij en heb ik al weer wat kilometertjes achter de rug en heb ik na een rustpauze in Chiang Mai mijn reis weer opgepakt en ben ik inmiddels op het Phi Phi eiland, ja ja het eiland van The Beach met Leonardo. Een eiland(je) van slechts 28 km2, dat ongeveer 2 uur varen van de kust ligt. In eerste instantie was ik wel even gechoqueerd, want de haven lag vol met pleziervaartuigen en het was behoorlijk vervuild. Met andere woorden wat minder paradijselijk dan de beschrijving in het boek en alle plaatjes die ik gezien heb. Het viel mee, want van daaruit was het nog een stuk varen naar resort. Dat ligt aan het hagelwitte strand van Laem Hin. Tot aan de kust vaart het bootje echter niet en moet ik het laatste stukje door het water lopen. Het resort is prima, hoewel de hutjes een beetje gedateerd zijn. Maar het uitzicht is prachtig en ik onderneem van alles. Ik heb al een tocht gemaakt om op zee te snorkelen, en dat snorkelen gaat mij, met dank aan de training van mijn Aussie, goed af. Hoewel.....af en toe gaat het mis en dan krijg ik weer zo'n sloot zeewater naar binnen. De boot waar onze groep mee vaart is nogal wiebelig en ik ben blij dat we niet te ver hoeven. Het water is maar enkele meters diep en op de bodem liggen grote schelpen. De kleurrijke vissen zwemmen in grote groepen tussen het koraal rond. Zo ontdek ik onder andere de voor deze gebieden zo bekende koraalknagers en Bannerfish. Wat is de onderwaterwereld toch prachtig. Enkele tientallen meters verderop ligt een speedboot waar vanaf de vissen gevoerd worden. Ik krijg een paar stukjes brood en dat zorgt ervoor dat ik al snel door honderden felgekleurde visjes word omsingeld en die eten mij het brood echt uit mijn hand. En soms lijken het net hondjes en bijten ze een beetje. Een geweldige ervaring en dat geldt ook voor het aan boord klimmen. Dat bootje is zo wiebelig dat het lijkt alsof ie omslaat. Dit gebeurt natuurlijk niet en we komen weer veilig terug.

Zo hier houd ik het even op. Volgende keer meer.

Groetjes van een uitgeruste Lynn

Reacties

Reacties

Richard

Ha die Lynn, goed om te horen dat het goed met je gaat. Lekker blijven reizen zou ik zeggen. Roos blijft toch wel misselijk, ook als je thuiskomt. Bovendien ligt ze al om half 9 te snurken op de bank, dus ga jij maar lekker stappen en snorkelen!

Christine

Hoi Lynn,

Nou, wij zijn ook weer terug van de camping. Wat een rotweer gehad, zeg. Die sloot naast de caravan, nou daar was natuurlijk helemaal niks aan gedaan. Stinken! Met weinig water stink 'ie en met veel ook. Gelukkig veel gebingood (schrijf je dat zo?) en gelachen met de anderen. Behalve dan die week dat m'n schoonmoeder langskwam. Wat een mens. Ik zweer dat die alleen maar geboren is met als levensdoel om mij te irriteren. Daar heb jij tenminste geen last van, van schoonmoeders. Schoonfamilie, overspelige echtgenoten en dreinende kinderen zullen gelukkig aan jouw neus voorbij gaan.
Heerlijk dat je zo veel mooie en interessante dingen ziet en meemaakt. Ik vind het nog steeds wel onverantwoordelijk wat je doet, maar je maakt wel wat mee! Geniet er van. Later!

Claire

Heb je niet gewoon een beetje teveel hooi op je vork genomen? Goed dat je de tijd hebt genomen om goed uit te rusten. In die omgeving zijn nog veel meer mooie eilanden waar je helemaal tot jezelf kunt komen. Of probeer eens yoga, heerlijk 's ochtends vroeg op het strand. In de Eifel was het daar een beetje te druk gehad met ons gezinnetje, maar we hebben het toch ook heerlijk gehad.

Roos

Hee Lynn je bent er weer!
Maak je maar niet te druk om mij hoor. Ik mis je wel, maar aambeien gaan er echt niet van weg als jij hier naast me op de bank zit. En Rich heeft gelijk, zo'n goed gezelschap ben ik niet altijd de laatste tijd. Dus vooral doorgaan met dit geweldige avontuur, dan heb ik tenminste nog wat leuks te lezen. Met de mamabladen heb ik het nu al gehad, al die enge bevallingsverhalen, gehandicapte kindjes en zoutloze dieten. Doe me dan maar liever een verhaal over knabbelvisjes en snorkeltrainers.
Hou je taai!

Suus

Ben effe bij Roos om de buik te checken: nog niets te zien. Wij letten hier wel op ons meisje hoor. Maar vanaf morgen ben ik er even tussenuit. Met de jou wel bekende Italiaanse nachttrein naar Milaan, mijn oude buurman Giovanni opzoeken. Zal ik m de groeten doen? tot later, doei, Suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!