Bye Bye Thailand, Hello Malaysia!

Ik zit, wederom, op een betoverend eilandje. Maar nu niet in Thailand, maar in Maleisië Ik heb er de tijd voor genomen en ben de afgelopen week via Tumpat, Kota Bharu en Kuala Terenganu naar het bounty eiland Pulau Perhentian Kecil gereisd!

Ik heb verschillende vervoersmiddelen geprobeerd, waaronder een jungle trein van Tumpat naar Kota Baru. Het hele traject heeft slechts één spoor en elke keer als er gestopt wordt, komen er verkopers langs met diverse snacks. Kota Bharu is de hoofdstad van de islamitische deelstaat Kelantan. Kelantan is een deelstaat waar tijden lang een moslim oppositie aan de macht is geweest, dit zie je duidelijk terug in het dagelijkse straatbeeld. Veel hoofddoekjes dus

Wink
Maar 's avonds is er ook weinig te beleven en alcohol kun je er zeker niet vinden. Hierna ben ik doorgereisd naar Kuala Terenganu. In dit plaatsje heb ik mij opgegeven voor een echte turtle watch. M.a.w. je word slaperig uit bed gehaald om te zien hoe jonge schildpadjes aan land komen en hoe er eieren worden gelegd. Het lijkt allemaal heel beschermd, maar dat valt tegen als je de volgende dag schildpadden-eieren op de markt ziet liggen. Het zou een delicatesse zijn, maar mijn maag draaide zich behoorlijk om. Misschien vergelijkbaar met jouw misselijkheid Roos?
Frown
In deze plaats is van alles te zien, van handwerken tot paleizen en diverse musea. Ik heb e.e.a. bezocht, maar daar zal ik jullie niet verder mee vermoeien.
Nu zit ik dus op het kleine Pulau Perhentian eiland, want daar staat kecil voor. Er is ook nog een groot eiland, Besar en beide eilanden zijn goed vertoeven en ideaal om te snorkelen en duiken. De boottocht er naar toe is al een belevenis. Ik moet een zwemvest aan doen, wat ik eigenlijk wat onzinnig vond. Maar wat een golven. 3 meter hoog, en dat moet ik in dit kleine bootje met een behoorlijke snelheid een half uur volhouden. De boot knalt over het water en maakt regelmatig een vrije val van 2 meter. Dit is een attractie op zich. Een zwemvest was dus toch geen overbodige luxe. En ondanks dat heb ik nog 2 dagen spier- en rugpijn.
Ik heb een geweldig resort en geniet met volle teugen. De onderwaterwereld van Maleisië is ook prachtig en de golven zijn zo krachtig dat je de zee in wordt gezogen. Aan de andere kant van het eiland zijn er vrijwel geen golven, dus daar ben ik maar gaan snorkelen. Een Nederlands stel had daar bij het snorkelen al snel een kleine haai gezien en tot mijn verbazing zag ik er ook gelijk eentje. Zo mooi. En eng! Naast de waterpret vermaak ik mij met wandelen, lezen en luieren. En eerlijk is eerlijk, af en toe een beetje piekeren. Want ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Zeker als ik zo alleen ben en stelletjes om mij heen zie....gelukkig kreeg ik weer een mail van Kevin. Hij gaat al weer snel naar huis en heeft mij uitgenodigd om langs te komen. Tja, en dat geeft de burger weer moed want ik wil hem graag snel terug zien. Hopelijk is hij net zo leuk als in mijn dromen....
Laughing

Reacties

Reacties

Annelies

Ha je bent er weer. En ik ook. Ik ben toch zo benieuwd naar jouw Aussie. Jouw kennende zal het wel een lekker ding zijn, jij doet het immers niet voor minder......

Marco

Hoi! Ik vroeg me al af of je je terugvlucht al geboekt had. Ik zou het wel leuk vinden als je weer thuiskwam, maar overwinteren in Azie is een veel beter idee natuurlijk. Je moet inmiddels wel goed in snorkelen zijn. Kun je vast oefenen voor volgende zomer, als die weer zo nat is. Mag je snorkelen in mijn badkamer (inclusief lekkage). Veel plezier op Pulau Dinges.

Claire

Marco, ik weet wel een goede klusjesman voor je lekkage en met vochtwerende verf kom je ook een heel eind!
Wat heerlijk Lynn, even bijkomen op zo'n eiland. Dirck Jan en ik hebben goede herinneringen aan onze huwelijksreis naar Langkawi, daar moet je beslist heen! Hier gaat alles weer als vanouds. De schoolvakantie afgelopen, achterstallig snoeiwerk in de tuin weer op orde. Gelukkig ben ik niet misselijk, je bedoelt zeker Roos?

Richard

Ha Lynn! Hoe is de schildpaddensoep daar? Geen biertje dus bij de haaienvinnensoep? Roos is niet meer zo misselijk, maar nu zit ze weer de hele dag op de wc. Ik heb er maar een radio voor haar geinstalleerd.
Marco, aan vochtwerende verf heb je niet zoveel hoor, waarschijnlijk is er een loodslab opgewaaid. We komen van het weekend wel langs, dan kijk ik er even naar.

Roos

Goed dat je het wat rustiger aan doet, maar ik mis je berichten wel hoor. Zit je nog op je bounty eiland of ben je alweer doorgereisd?
Ik ben nu in het appartement van Marco, de mannen zitten op het dak om de lekkage te repareren. Hopelijk redden ze het net voor de volgende onweersbui, want het begint alweer gevaarlijk te waaien. Als ze maar niet van het dak waaien! Ik mag niks doen van Richard, alleen koffie zetten. Hoe is het met de koffie in Azie eigenlijk, kom je nog een beetje aan je trekken of drink je alleen maar groene thee?
Tot je volgende bericht! liefs, Roos

Inge

Hoi Lynn,
Volg je blog al een tijdje en liep nu een stuk achter. Maar wat heerlijk om het weer te lezen! Ben zelf ook op Perhentian Islands geweest en vond het helemaal super. Idd zogenaamd doodnormaal om met schildpadden en haaitjes te zwemmen, maar wat is het super cool!
Veel plezier nog verder op je verdere reis ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!