Geen lowlands, maar highlands

Na Tamaran Negara ben ik doorgereisd naar een ander mooi natuurgebied, de Highlands (effe wat anders dan jullie Lowlands van afgelopen weekend!). Dit gebied is in de tijd dat het nog een Britse kolonie was ontdekt door Britse soldaten die er in de op verkenning waren. Er zijn bergtoppen tot boven de 2000 meter en het koele klimaat deed de Britten aan thuis denken. Tijdens hun verlof trokken zij zich daar dan ook terug en kweekten ze groenten zoals ze thuis deden. De lokale bevolking van toen, de Orang Alsi, die je niet veel meer in het gebied, dus ik ben blij dat ik ze eerder deze week nog gezien heb.
Cameron Highlands is het beroemdst. Het betekent de groenteschaal wordt genoemd. Je merkt wel dat je tussen de bergen zit, want het is een stuk koeler dan de afgelopen weken. Ik kan mij dan ook best voorstellen dat de English Upperclass hier kwam om wat verkoeling te zoeken. Het is ook zo mooi groen hier. Overal waar je kijkt zie je groene hellingen. Prachtig. Het doet eigenlijk ook een beetje Alpenachtig aan. In de bergen staat ook een resort wat gewoon een Zwitsers ski-hotel had kunnen zijn. Een hele andere kant van Maleisië is dit. Ook de accommodatie die ik gevonden heb ademt een koloniale sfeer uit. Het past perfect in deze setting, hoewel het af en toe ‘nep' lijkt alsof je op een filmset loopt.
Na een vroege avond volgt een drukke excursie dag. Na het ontbijt in een lekker kitscherige eetzaal worden we door onze gids, de goedlachse Indiër 'Subramaniam', kortweg 'Maniam' opgehaald. We rijden eerst naar de uitgestrekte theevelden terwijl Maniam over de geschiedenis van de theeplantjes en de omgeving vertelt. Hierna zijn we naar het viewpoint gereden waar we een geweldig en enorm weids uitzicht over de omgeving hebben. Op de terugweg ben ik blij dat ik goede schoenen aan heb, want dan duiken we de jungle van Mossi Forrest in en de paden zijn nog wel eens glibberig. Na deze wandeling is het tijd voor thee en gaan we naar een beroemde theefabriek de Boh Tea Estate en krijgen we een rondleiding en een kopje thee. Natuurlijk. Na een bezoek aan de vlinderboerderij, die ik niet echt bijzonder vond, gaan we weer terug naar ons hotel. En natuurlijk is het ook dan tijd voor een lekker kopje thee, High Tea wel te verstaan. En dat was een perfecte afsluiting.

Reacties

Reacties

Roderik

Dit klinkt goed zussie. De English Upperclass en High Tea....well done.
Ro

Annelies

Ik geloof dat ik Lowlands prefereer!

Roos

High tea in de jungle, dat verzin je niet! Neem je een busje vers geplukte thee voor me mee? Hoewel, tegen de tijd dat je thuis bent is het niet zo vers meer natuurlijk. Ik ben helemaal aan de groene thee tegenwoordig, koffie smaakt me niet meer. En uitgerekend nu komen Bob en Benno van de financiele afdeling steeds vragen of ik ook in het proefpanel van de nieuwe koffieautomaten wil. Hoe kom ik daar nou weer onderuit...

Richard

Tussen het reizen door ook nog tijd om de Nederlandse uitagenda te checken? Voor ons geen Lowlands dit jaar, veel te druk voor Roos. Mijn kleine theemuts ligt alweer te snurken op de bank ;-)

Claire

Groenteschaal en vlindertuin, het klinkt allemaal weer idyllisch. Melaka kan ik je ook aanraden: daar staat je nog een andere koloniale verrassing te wachten. Als jij mijn tips tenminste wel waardeert.

Suus

Kijk aan, Maleisie, dat is alweer een stap dichter bij je Aussie! Ik ben ook wel toe aan een lekkere blonde surferboy. Na de pastas pesto van Giovanni's mama meteen doorgereisd naar Uwe in Berlijn. Die heeft me uitputtend van het ene Kriegsdenkmal naar het andere Historisches Museum gesleept, met als hoogtepunt een diner in het beste veganistische restaurant van Prenzlauer Berg. Thuis meteen gezwicht voor de Burger King. Kortom: ik ben weer erg aan vakantie toe. Maar dat moet dan maar wachten tot de herfstvakantie. Met Maniam door de theevelden karren lijkt me wel wat.

Suus

Hee Claire, ik wil wel een tip van jou! Hoe hou je 22 ADHD' ers op hun stoel?

Inge

Hoi! Super leuk, heb jaren geleden echt precies hetzelfde uitstapje gedaan. Je hebt toch wel scones met clotted cream met uitzicht op de theeplantage genuttigd, hè ;)

Janine

Dat tripje is dus wel een aanrader? Ik wilde in november eigenlijk alleen naar Thailand gaan, maar misschien pak ik Maleisie er toch ook nog maar even bij. Zo te lezen is het echt geweldig.
groetjes, Janine (de collega van Roos)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!