Over Kuala Lumpur, Melaka en Tioman; meevallers en tegenvallers

Time flies when you're having fun. Nou dat klopt wel. Dank voor alle lieve berichtjes de afgelopen tijd, maar ik had het gewoon druk met reizen en genieten. (@Chris: de wc's waren schoon hoor! @Roos:Richard heeft het druk genoeg met jou, lijkt me.) Want jullie gaan het niet geloven, maar ik zit inmiddels in Singapore! Tijd om even bij te praten dus.

Kuala Lumpur is best een gevaarlijke stad. De auto's, brommers en motoren scheuren met een noodgang door de stad, het is een wonder dat er geen ongelukken gebeuren. Als voetganger is het opletten geblazen. Niet alleen voor het verkeer, maar ook is de riolering op veel plaatsen ineens open, en er ligt niet altijd een deksel op een put. Zebrapaden zijn er wel, maar die hadden er even goed niet kunnen liggen, want niemand trekt zich er wat van aan. En zo heb ik mij een weg gebaand naar de Petronas Twin Towers. Ooit het hoogste gebouw ter wereld. Je mag er in, tot de 42e en dat is een indrukwekkende ervaring. Alhoewel ik niet zo heel erg dol ben op hoogtes ga ik ook naar de telecommunicatietoren, de Menara KL-Toren. Het staat op een heuvel en ik mag helemaal naar boven. Geweldig. Ook heb ik Lake Gardens verkend en het Deer Park. Vooral de zogenaamde zeldzame muskusherten vielen mij tegen en het stikte van de schoolkinderen (@suus: leuk voor jouw klas?). De herten die ik zag, kom je bij ons ook gewoon tegen. En wat bleek, ze kwamen ook uit Nederland. Dûûh!

Undecided

Ook heb ik de Batu Caves bezocht. Deze bereik je alleen met een trap met 272 treden. De grotten waren wel prachtig en de hoofdgrot, de kathedraalsgrot bevat 6 meter lange stalactieten. De lichtstralen die door het 'dak' naar binnen komen geven de grot een geheimzinnige sfeer. Tenslotte heb ik nog wat gewinkeld en heb ik weer eens lekker aan de Starbucks gezeten

Cool

NaKL ben ik naar Melaka gegaan. Een historische plaats met opvallend bontgekleurde huizen met prachtige decoraties. Zelf het politiebureau van Melaka is in oude stijl gebouwd. Maar zo historisch als het plaatsje is, zo modern zijn de riksja's. De een nog bonter dan de ander. En helemaal geweldig als er dan een voorbij komt met de allernieuwste hits, knallend uit de geluidsboxen die hij op zijn fiets heeft geplaatst. Zo'n ritje zul je niet snel vergeten. Na deze oude bagger en het vele gereis was het weer tijd voor wat ontspanning. Daarom ben ik naar Pulau Tioman gegaan. Het water rond dit eiland is niet te beschrijven, het is net of er verf in het water is gegooid. Het is zo onwerkelijk blauw. Het zand zo onwerkelijk wit en dan die jungle op de achtergrond.

Laughing
. Je loopt hier rond, overal apen, kleine varanen, grote vlinders en prachtige bloemen. Ook al is het niet de eerste keer op zo'n eiland, ik heb weer met volle teugen genoten en mij opgeladen voor de reis naar Singapore, waar ik vandaag ben aangekomen. Wat een wereld van verschil. Maar daarover later meer!

Reacties

Reacties

Roos

Gelukkig, je bent gewoon weer onderweg! Ik was al bang dat je ziek en eenzaam op een hotelkamer lag te verpieteren. Maar nee hoor, Lynn zit alweer in de hoogste torens. Ik ben benieuwd hoe Singapore is. Net zo druk als Hong Kong? Niet te vergelijken met ons kantoor waar je op het moment een kanon kan afschieten zonder dat iemand het merkt. Vrijdagmiddag dus. Kan ik mooi even mijn gemiste nachtrust inhalen. En ik zal mijn baas binnenkort maar eens het grote nieuws gaan vertellen.
liefs, Roos

Annelies

Bij dat kotsmisselijk was niet jaloers op je, maar dat begint nu weer te komen. Klinkt heerlijk. Zelf ben ik net terug van een korte vakantie. Lekker geshopt...

Claire

Wat fijn om te horen dat het beter gaat. Het lijkt erop dat je griepje nu naar Nederland is overgewaaid. Bas en Babs liggen al een week in de lappenmand.
Hoe vond je Melaka? Grappig he, zo'n Nederlands Stadhuys! Wij hebben toen overnacht in het Heerenhuys een aanrader, maar je zit al lang in Singapore natuurlijk. Of nog verder. Geniet ervan en blijf gezond!

Claire

Trouwens Roos, hoe reageerde je baas? Wil je nog wat zwangerschapskleding van me lenen?

Roos

Ha Claire! Baas weet nog niks want baas is er nooit.
En kleding, tja, wat ik wil is een beeldschoon lichtgeel zomerjurkje met spaghettibandjes, weelderige bloemen en bijpassende sandaaltjes om in te flaneren over de boulevard van Singapore en andere exotische oorden. Wat ik nodig heb is een stretchbroek maat 42, een dik wollen vest en een grotere bank om op te kunnen stranden. Voel me grieperig en dik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!