Koala's, walibi's, dolfijnen, witte zandstranden...australië

Hallo luitjes in het koude en winderige Nederland!

Ik zit hier nog steeds op mijn roze wolk. Man, wat ben ik stapelgek op dit land en Kevin. Ook al heb ik jullie tijdens de feestdagen best wel gemist, voel ik mij hier als een vis in het water. Dat komt natuurlijk door Kevin, maar ook door al het moois dat ik afgelopen maanden weer heb mogen zien.

Na mijn vorige berichtje zijn we dus op Fraser Island uit gekomen, het grootste zandeiland ter wereld! Dat was natuurlijk een geweldige ervaring. Voor deze trip hebben we via een organisatie een 4WD gehuurd omdat de wegen onverhard zijn en het dus allemaal zand betreft. ‘s Ochtends om half 8 vertrokken we vanuit Hervey Bay met de veerpont naar Frase risland. Echt cool, ik heb het eerste stuk op het zand gereden en daarna door het regenwoud. Zo gaaf. Na een stukje zijn we het regenwoud ingewandeld en daar zagen we de eerste dieren, namelijk een aal, leguaan en een blue-winged kokaboora. Hierna zijn we naar Lake Mckenzie gegaan, wat een door regenwater gevuld meer is, met wit zand en prachtige blauw kleuren in het water. Ook hebben we Lake Wabby opgezocht, ook wel thee-meer genoemd omdat het water namelijk bruin/groen gekleurd is door de bladeren op de bodem. Hier hebben we ons tentje opgezet en heerlijk genoten van de prachtige nacht, de sterren, het eten (echte barbie) en de alcohol. Oja, en van Kevin natuurlijk

Wink

De volgende dag hebben we eerst een schipwrak bekeken dat zo'n geleden tijdens een storm daar is gestrand en nooit is verwijderd. Apart, want ze doen er verder niets mee en langzaam vergaat dat wrak natuurlijk. Hierna stopten we bij prachtige bergen van kleurig zand, The Pinnacles genaamd. Hierna zijn we door gereden naar de Champagne Pool. Dat was een mooie baai en erg verfrissend omdat het omsloten wordt door de rotsen en zeewater bevat. Maar iedere dag verandert het van vorm omdat de golven over de rotsen heen slaan en zand mee nemen. De ene dag kan het heel diep zijn, terwijl het de dag daarna misschien helemaal met zand gevuld is. Toen wij er waren was het gelukkig diep genoeg om te zwemmen en af te koelen. Verder die dag hebben we heel wat gereden en ook lekker snel, met 80km over het strand. Zo gaaf. Onderweg kwamen we nog een dingo tegen. Ook weer mazzel. Die nacht hebben we weer lekker op het strand geslapen. De derde dag hebben we het rustig aangedaan en zijn zo weer overgevaren naar het vaste land. Heel bijzonder.
Cool

Hierna verder naar het Noorden. Onderweg bij geweldige plaatsen gestopt, met een enorme catamaran meen geweest, walvis spotting gedaan etc. Allemaal super uitstapjes en heel relaxed en gezellig. Kevin is zo'n enorme schat, hij verwend mij ook ontzettend. Balen dat hij hier woont!

Zo zijn we naar de Whitsundays ilands gegaan. Vanuit Airlie beach hebben we een klein zeilbootje gehuurd, jaja ik kan het nog na al die jaren, en zijn we een paar dagen wezen zeilen. Het water is zo helder dat het verhaal gaat dat zelfs de Nasa het zou gebruiken. Je kunt wel zien dat het erg populair is, want de ene na de andere partyboat kom je tegen. Best leuk, maar als je voor anker gaat is zo'n luidruchtig gezelschap wat minder leuk. Ik dacht dat ik geen mooiere stranden meer zou tegenkomen, maar het fijne witte strand van Whiteheaven Beach is wel het mooiste. Parelwit zand! En zo fijn, 99 procent silicium dat mijn moeder het kan gebruiken om al haar zilverwerk weer op te poetsen! Een zonnebril en zonnebrand, bedankt voor de tip Claire, is hier echt hard nodig. Ik heb al een kleurtje opgebouwd maar ook hier ben ik slachtoffer van de zon geworden. Au au. Gelukkig had ik vlak voor deze trip een goede oakley zonnebril gekocht, anders had ik hier echt sneeuwblind geworden.

Cool
LOL, sneeuwblind op het heetste strand. Lekker zwemmen kun je hier wel, maar het is echt oppassen. Overal zag je vissen, roggen en kleine haaien rondzwemmen. En de roggen wilden zich ook wel eens ingraven. Gelukkig hadden we ook westsuits (stinger-suits) mee vanwege de zwaar giftige kwallen. Dat is dan wel jammer. Prachtige zee, mooi weer, moet je jezelf in een pak hijsen. Ik heb zoveel gezien qua dieren, in het water de vissen met onvoorstelbare kleuren, maar op het land, de walibi's en koala's in het wild. Zo schattig die slapende knuffels. Maar owee als die dopey dieren uithalen. Desondanks blijven ze geweldig.

Jullie zullen begrijpen dat de nachten aan boord ook geweldig waren. Zo'n mooie hemel, prettig gezelschap en gewoon rust en nog eens rust. En als er dan ook nog een dolfijn voorbij vliegt...wat wil een mens nog meer?

Eenmaal op het vaste land zijn we doorgereden richting Cairns, Kuranda. Kevin heeft dat in de omgeving familie wonen en daar zijn we nu sinds de kerstdagen. Zijn tante is met een Nederlander getrouwd en dat was wel super. Ze wonen al 30 jaar in de ‘bergen' in een vrijstaande woning met een heleboel dieren. Als je vroeg genoeg wakker bent zie je diverse dieren in de tuin, zoals de walibi's. In een vijver kun je een vogelbekdier ontdekken en als je op het hoogste punt in de tuin gaat staan zie je in de verte de zee. Loop je de tuin uit, loop je gewoon het regenwoud in. Zijn oom en tante vonden het erg gezellig om ons op bezoek te hebben. Zijn tante werkte ooit voor de Flying Doctors, dus zij heeft veel te vertellen. Ze hebben ons ook meegenomen naar verschillende toeristische attracties in de buurt. Zoals de prachtige vlinder- en vogeltuin. De kleuren van de dieren daar lijken wel nep, zo knalblauw, geel, oranje, paars etc. Ook hebben we een kabelbaan-tocht over het regenwoud gemaakt en een Aboriginal ‘show' bezocht. Heerlijk braaf, maar dat mocht ook wel een keertje. En bovendien vond Kevin het ook fijn om zijn oom en tante te bezoeken.

Nu staan we op het punt om Great Barrier reef te bezoeken. Ik kan niet wachten om weer te mogen snorkelen en al het moois onder water te zien.

Reacties

Reacties

Roderik

Ik had het beloofd, maar kan het niet nalaten. Doe je wel voorzichtig. Als ik lees over al die gevaarlijke dieren en die Kevin, maak ik mij best zorgen. En pa en ma ook. Is het niet tijd om naar huis te komen?
Ro

Annelies

Jeetje Ro, laat je zus toch genieten van het leven. Lynn, neem lekker de tijd met Kevin. Voor je het weet zit je weer in ons saaie landje. Ik zou het wel weten, al die mooie stranden en mannen....mmmmm ga lekker mijn bed op zoeken met een flodderromannetje.

Roos

Kom je nog wel terug? Zelfs al kerst gevierd bij je schoonfamilie... Mis je je eigen familie niet?
Ik ben hier mijn eigen theemeer aan het aanleggen, kan alleen nog maar op de bank hangen want Danny/Daisy wordt erg zwaar (en ik moet nog 3 maanden!) Vermaak me dus maar met je mooie verhalen! Ik ben benieuwd naar je avonturen bij het Great Barrier Reef!

Marco

Ha die Lynn, nog steeds down under. Hoe waren jouw kerstdagen in de zon? Ik moest het dit jaar zonder jouw hulp doen bij het vuurwerk afsteken, er ging dus van alles mis (klein brandje maar), maar ik heb al m'n vingers nog. Sterkte met duiken straks en doe es een foto van Kevin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!